כסא בטיחות מומלץ 2021
במאמר הבא נסקור כסאות בטיחות מומלצים לשנת 2021 אלו שזכו במקום ה 1 במבחני הריסוק בקטגוריה שלהם ונמליץ על עוד מספר כסאות בטיחות טובים שזכו בציון בטיחות פחות טוב.
כסא בטיחות הוא המוצר החשוב ביותר שתרכשו עבור ילדכם ולכן חשוב לעשות בחירה חכמה ומושכלת טרם הרכישה. נציין ונאמר שאין די ברכישת כסא בטיחות מומלץ חשובה לא פחות התקנת כסא הבטיחות בצורה נכונה, ומומלץ שההתקנה תעשה עי מתקין מוסמך עם ניסיון במיוחד בהתקנות מסובכות כדוגמת התקנה של שלוש כסאות בטיחות במושב האחורי של הרכב .
לישראל מיובאים כסאות בטיחות עם תקן אירופאי ותקן אמריקאי והויכוח הנצחי הוא איזה תקן מחמיר יותר וטוב יותר.
בגדול ההבדל בין התקנים קשור לרגולציה של המדינה בה נמכרים מושבי הבטיחות על פי התקן האמריקאי בזמן תאונת דרכים ההנחיה היא לחלץ את הילד ביחד עם מושב הבטיחות על מנת לא לגרום לזעזועים נוספים העלולים להחמיר את רמת הפציעה ולעומת זאת התקן האירופאי דוגל בזה שיש לשלוף את הילד המהירות ממושב הבטיחות החוצה ולהרחיקו מכלל סכנה.
כשמדברים על מבחני ריסוק לכיסאות, הכוונה היא למבחן הבודק את עמידותם של כסאות לילדים, אשר אמורים לספק הגנה לתינוקות ולילדים, בזמן שהותם ברכב. מבחני ריסוק למושבי בטיחות נחלקים בעיקרם לשניים: אמריקאי ואירופאי. כלומר, כסא בטיחות אשר עומד באחד משני המבחנים זוכה לקבל תו תקן התואם את המבחן שעבר: תקן אמריקאי (FMVSS 213) או תקן אירופאי (ECE – R44.04).
מבחני ריסוק תקן אמריקאי לעומת מבחני ריסוק תקן אירופאי
עד לפני מספר שנים, לכיסאות בטיחות עם תקן בטיחות אירופאי היה יתרון מובהק, שכן תנאי מבחן הריסוק היו מחמירים יותר מאשר באמריקאי. כך למשל המבחן האירופאי נערך במהירות של בין 50 ל – 60 קמ״ש ואילו במבחן האמריקאי נבדקו הכיסאות במבחן ריסוק במהירות של 48 קמ״ש בלבד (מהירות נמוכה ממבחני ריסוק לרכב). בשנים האחרונות שונה המבחן האמריקאי וכיום מבחני הריסוק דומים ושווי ערך זה לזה ולכן, אין הבדל משמעותי בין רכישה של כיסא בעל תקן אמריקאי לבין רכישה של כיסא עם תקן אירופאי.
בנוסף, חשוב לציין כי בארצות הברית כל חברה שמייצרת כסא בטיחות צריכה לבצע את מבחן הריסוק בעצמה, כאשר הרשות לבטיחות בדרכים (NHTSA) מבצעת בדיקות מדגמיות לפי פופולאריות הכסא בקרב הציבור, בעוד שבאירופה, נדרש מבחן חיצוני לחברה לכל כסא עוד בטרם השקתו לשוק. כלומר, כאשר אתם בודקים את ציונו של כסא כזה או אחר, כדאי לבדוק באיזו מסגרת קיבל הכסא את הניקוד.
מבחני ריסוק כיסא בטיחות לתינוק – פרמטרים
אז מה בעצם בודקים במבחן ריסוק לכסא בטיחות?
הדבר הראשון שנבדק הוא עמידות הכסא בפני התנגשות חזיתית והתנגשות אחורית, במהירות, כאמור, של בין 50 ל – 60 קמ״ש. כמובן שעמידתו הכסא היא הפרמטר החשוב ביותר, אך יש פרמטרים נוספים המשפיעים על עמידות הכסא, הנבחנים במסגרת מבחן הריסוק; יש את פרמטר איכות התקנת הכיסא שבודק כמה קשה להתקין את הכסא והאם קל להתקינו בצורה נכונה, לפי הוראות היצרן, שכן התקנה לא נכונה עלולה להוביל לפגיעה בעמידות הכסא.
תוצאות מבחני הריסוק האמריקאים מתפרסמים אחת לכמה חודשים עי ארגון הצרכנות האמריקאי ה Consumer Report ותוצאות המבחן האירופאי עי ADAC מבחני הריסוק שונים ומתבצעים במהירויות שונות וממדדים שונים . לא ניתן לקבוע בוודאות איזה תקן טוב יותר אבל ניתן לומר שכסא בטיחות שקיבל ציון גבוה באחד מהמבחנים הוא בחירה נכונה עבור ילדכם.
הישראלים אוהבים יותר כסאות בטיחות אמריקאים מהסיבה שרוב כסאות הבטיחות בתקן האמריקאי נותנים מענה לתקופת שימוש ארוכה וטווח משקלים רחב יותר זאת אומרת תמורה גבוהה יותר למחיר של המוצר.
מושבי הבטיחות לרכב מתחלקים ל 4 קטגוריות עיקריות : סלקל , כסא בטיחות , בוסטר רצועות ובוסטר ללא רצועות . קיימת קטגוריה נוספת בתקן האמריקאי שנקראת All in one שזה בעצם מושב בטיחות 3 ב 1 או 4 ב 1 שנותן מענה כל הקטגוריות
בשנים האחרונות יותר ויותר הורים מוותרים על רכישת סלקל לתינוק ורוכשים כסא בטיחות מגיל לידה על היתרונות והחסרונות של כסא בטיחות לעומת סלקל תוכלו לקרוא בלינק המצורף כיסא בטיחות לעומת סלקל.
מקום 1 בקטגורית All in One ( תקן אמריקאי ) דירוג של ה Consumer Repot
כסא בטיחות משולב בוסטר גרקו טריו גרו סנגלוק
Graco Trio Grow Snuglock כסא בטיחות משולב בוסטר של חברת גרקו ארה״ב החברה שהמציאה את כיסא בטיחות All in one
הגרקו טריו גרו סנאג לוק זכה לציון משוכלל הגבוה ביותר בקטגוריה ציון של 85 נק אחת הסיבות לדירוג הגבוה הוא שיטת העגינה סנגלוק שמייתרת את השימוש בנועל חיצוני Locking Clip ומאפשרת התקנה קלה ובטוחה עי רצועת הבטיחות של הרכב.
חשוב לציין שלכסא יש גם מערכת איזופיקס אבל חשוב מאוד לזכור שמערכת האיזופיקס מוגבלת עד משקל של 18 ק״ג .
הגרקו טריו גרו מתאים מלידה עד משקל של 45 ק"ג הוא כיסא בטיחות משולב בוסטר 3 ב1
שלב 1– כיסא בטיחות שניתן להרכיב עם ונגד כיוון הנסיעה עד משקל של 18 ק"ג.
שלב 2 – כיסא בטיחות/בוסטר רצועות המותקן עם כיוון הנסיעה המאפשר שימוש עד 30 ק"ג עם הרצועות הפנימיות.
שלב 3 – בוסטר עם משענת גב למשקלים של 15-45 ק"ג.
מקום 1 בקטגורית כסא Convertible Car Seat דירוג של ה Consumer Report
כסא הבטיחות שקיבל את הציון הגבוה ביותר בפרסום האחרון של ה Consumer Report הוא ה Chicco next fit zip עם ציון כללי של 85.
במקום השני עם ציון משוכלל של 84 נק ניצב ה Britax Marathon עם ציון משוכלל של 84
נציין שמבחן זה נבדק דגם המרתון שזהה לחלוטין לדגם הבלווארד של ברייטקס ומגיע עם הגנת ראש טובה יותר (מבחני הריסוק של ה Consumer Report לא בודקים פגיעות צד)
למרות שציקו קיבל ציון גבוה יותר בנק אחת אנחנו מעדיפים את כסא הבטיחות של ברייטקס ה Britax Boulevard ( זהה לדגם מרתון ) אבל עם הגנת ראש כפולה מה שהופך אותו מתאים יותר לתינוקות קטנים ההעדפה שלנו לכסאות בטיחות מבית ברייטקס נובעת ממנגנון ההתקנה המהפכני ה Click Tight שקיים במושבי הבטיחות של ברייטקס מנגנון זה מוריד את שיעור טעויות התקנת מושב הבטיחות לרמה נמוכה מאוד ומאפשר התקנה נוחה ובטוחה .
כבר שנים רבות שכסאות הבטיחות של ברייטקס מסדרת קליק טייט ומושבי הבטיחות של ציקו מסדרת הנקסט פיט מתחרים כובשים כל אחד בתורו את המקום ה 1 בקטגוריה בהבדלים קטנים של נק אחת לכאן ולאן מדובר בשני כסאות בטיחות מעולים אבל ההעדפה הברורה שלנו בתור אנשי מקצוע ומתקינים מוסמכים היא כסאות הבטיחות של ברייטקס.
מאפיינים חשובים של ברייטקס בלווארד :
שילדת פלדה
שלדת הפלדה SafeCell מייצבת ומחזקת את כיסא הבטיחות ומעניקה לו את החיזוק הדרוש בדיוק במקום שבו אתם צריכים אותו שגורם להקטנת גמישות הכיסא בשעת תאונה ולחיזוק נקודות החיבור לרכב
בסיס SafeCell סופח אנרגיה
בסיס הכיסא משולב חומר SafeCell סופח אנרגיה המתקפל בשעת תאונה ובכך מקטין את מרכז ממד הגובה של הכיסא ומרחיק את ילדכם מהמושב שמולו
מערכת הגנת צד מלאה MAX
מערכת הגנת צד MAX מעניקה את רמת ההגנה הטובה ביותר מקרב מושבי הבטיחות של BRITAX:מעטפת כיסא הבטיחות עמוקה, נועדה לספוג את אנרגיית המכה בשעת תאונה ולמנוע מרסיסים ושברים לפגוע בילדכם, מערכת הגנת הראש סופחת האנרגיה שומרת על הראש והצוואר בטוחים, כריות אוויר חיצוניות מסיטות אתאנרגיה המכה הרחק מהכיסא ומגינות על נוסעים נוספים ברכב.
טכנולוגיית התקנהמהפכנית ClickTight – הידוק בנעילה
טכנולוגיית התקנה “הידוק בנעילה” עושה את תהליך התקנת כיסא הבטיחות ברכב קל
מערכת קשירה אחורית
מערכת הקשירה האחורית – Top Tether מצמצמת משמעותית את תנועתיות הכיסא קדימה בשעת תאונה וזאת באמצעות רצועת איזופיקס עליונה בעלת מנגנון תפרים חדשני לשחרור אנרגיה מבוקר
מקום 1 בוסטר רצועות
בוסטר רצועות או כסא בטיחות משולב בוסטר הוא מושב בטיחות שניתן לשימוש עם כיוון נסיעה בלבד למשקל מעל 9 קילו ועד משקל של 36-54 קילו בהתאם להוראות היצרן בדר"כ בתקן האמריקאי מאפשר שימוש עד משקל גבוה יותר.
ה Consumer Report העניק לגרקו נאוטילוס סנאג לוק את הציון הגבוה ביותר של 82 נק לצערנו הדגם הזה לא משווק ( נכון להיום ) בישראל אבל כן משווק הדגם האירופאי של אותו מוצר גרקו נאוטילוס שזכה ל 3 מתוך 5 כוכבי בטיחות במבחנים של ADAC.
להלן רשימה של עוד כסאות בטיחות מומלצים שלא זכו במקום במבחני הריסוק
כיסא בטיחות צר הוא פתרון מושלם להורים שצריכים להסיע יותר מילד אחד במושב האחורי של הרכב.
כיסא בטיחות צר מומלץ תקן אמריקאי גרקו סלימפיט שזכה לציון משוכלל של 76 נק ומקום 5 במבחני הריסוק של ה Consumer Report
לאחרונה הושק דגם חדש של הסלימפיט צר עוד יותר גרקו סלימפיט Graco SlimFit 3 LX
דגם חדש וצר במיוחד של כיסא בטיחות מגיל לידה משולב בוסטר All in one
כסא בטיחות ברוחב של 42.4 ס”מ הודות למבנה צר במיוחד ומתקני כוס הניתנים להסרה. הכיסא ניתן להתקנה באמצעות איזופיקס או חגורת בטיחות ויש לו נועל חגורת בטיחות מובנה מה שמקל על ההתקנה שלו במושב האמצעי. לכיסא זווית שכיבה מרשימה וריפוד מקטין נעים ואוורירי.
כיסא בטיחות צר תקן אירופאי ג'ואי סטדי Joie Steadi
הג'ואי סטדי מתאים המתאים לתינוקות מגיל לידה ועד 18 ק”ג (גיל 4 בערך). לסטדי בכסא מערכת שינוי מצבי גובה, ריפוד פנימי מקטין לתינוק מגיל לידה, הגנת ראש, מצב שכיבה בהתקנה נגד כיוון הנסיעה ושלושה מצבי שכיבה/ישיבה בהתקנה עם כיון הנסיעה. הכסא ניתן להתקנה בקלות רבה לשני כיווני הנסיעה.
רוחב הכסא: 42 ס”מ.
כסאות בטיחות זולים
כסא בטיחות ג'ואי טילט הוא פתרון מושלם לכיסא בטיחות איכותי ויחסית זול כזה שניתן לרכוש לרכב משני או לרכב של סבא וסבתא הטילט מתאים מגיל לידה עד משקל של 18 ק"ג (גיל 4 ) ניתן להרכיב אותו עם ונגד כיוון הנסיעה והודות לנועלי עגינה מובנים החיבור שלו לרכב פשוט ונוח.
כיסא בטיחות זאוס מגיל לידה עד 18 ק”ג עם שלושה מצבי שכיבה עם כיוון הנסיעה
ומצב שכיבה מעולה נגד כיון הנסיעה לזאוס בדים איכותיים ויפים וריפוד פנימי נוסף, עבה ורך הוא מתחבר לרכב בעזרת חגורת הבטיחות של הרכב.
לסיכום: אין ספק שבחירת כסא בטיחות לתינוק היא משימה מורכבת ושיש לקחת בחשבון מספר פרמטרים בראש ובראשונה רמת הבטיחות של הכיסא והתאמה של הכיסא לרכב ולגיל התינוק וכמובן שיש את עניין התקציב והעיצוב.
צוות אתר בייבי לאב עומד לרשותכם לכל שאלה ניתן ליצור איתנו קשר דרך הווטס אפ או בטלפון
03-9617448
0505-339030
0545-229055