10 כסאות הבטיחות האמריקאים הטובים ביותר לשנת 2019

פעמים רבות יוצא לי להפגש עם הורים רבים שמגיעים לחנות ומבולבלים מההיצע הרב של כסאות הבטיחות.

מאמר זה יעסוק בפרסום האחרון של ה-Consumer Report (פברואר 2019 ) בדירוג מושבי בטיחות הנמכרים על פי התקן האמריקאי בקטגוריית ה-Convertible Car Seat (מושבי בטיחות מלידה ועד 30 ק”ג) דירוג הידוע בכינויו מבחני ריסוק 2019.

חשוב לציין שמהמלצה הגורפת היא לרכוש מושב בטיחות ממקום שיודע לתת התקנה של מושב הבטיחות ע”י מתקין (טכנאי) שהוסמך מטעם הארגון הבינלאומי Safe Kids Worldwide, ההסמכה בארץ נעשית ע”י ארגון בטרם ולכן שמם הנפוץ של המתקינים הוא מתקין מוסמך בטרם.

לרשימת מתקינים מוסמכים ברחבי הארץ לחצו כאן.

מיהו ארגון ה-Consumer Report ומדוע יש לייחס חשיבות לפרסומים ולדירוגים שלו?

ה-Consumer Report הוא ארגון עצמאי, ללא מטרות רווח, הפועל לטובת הצרכנים למען השקיפות, האמת וההגינות בשוק. הארגון משתמש במחקרים הקפדניים שלו, תובנות הצרכנים ומחקרים עיתונאיים על מנת לעזור לצרכן הסופי לבצע את הקנייה הטובה ביותר.

הארגון מפעיל מעבדות מחקר משוכללות לבדיקות אמינות, בטיחות וכשלים במגוון נרחב של מוצרי צריכה ומקפיד אחת לכמה שנים לעדכן את פרוטוקול הבדיקה הרלוונטי לכל קטגוריית מוצרים בנפרד. מבין הדירוגים של ה-Consumer Report ניתן למצוא דירוגים ל: מכוניות, מוצרי חשמל, מוצרי תינוקות, שירותי בריאות, שירותים פיננסים ועוד.

החברות היצרניות מייחסות חשיבות רבה לתוצאות הדירוג של ה-Consumer Report בשל ההשפעה הרבה שיש לו על בחירתו של הצרכן הסופי ועושות ככל שביכולתן לקבל דירוג גבוה מה שמביא לכך שהצרכן הסופי זוכה לקבל מוצר ברמת איכות גבוהה.

גישה לפרסומים של ה-Consumer Report ניתן לקבל באתר האינטרנט שלהם, הגישה לנתונים כרוכה בתשלום של דמי מנוי שנתיים.

לאחר שהבנו מי הגוף המדרג ומה חשיבותו נחזור לענייננו.
מזה שנים רבות מדרג ה-Consumer Report מושבי בטיחות לרכב בקטגוריות שונות:

  • Infant car seats – המוכר לנו בתור סלקל
  • Convertible Car Seats – המוכר לנו בתור כיסא בטיחות או מושב בטיחות (חשוב לציין שקטגוריה זו מוגדרת למושבי בטיחות המשמשים מלידה עד 30 ק”ג)
  • All-in-one car seats – כיסאות בטיחות משולבים עם בוסטר
  • Booster seats – מוכר לנו בשם בוסטר

במאמר זה נסקור את עשרת מושבי הבטיחות הטובים ביותר בקטגוריה של Convertible Car Seats – כסאות ומושבי בטיחות.

 

מה הפירוש של שמות החיבורים בכסאות בטיחות?

Latch – Latch הוא חיבור איזופיקס גמיש השונה מאיזופיקס קשיח המוכר לנו ממושבי בטיחות בתקן האירופאי. זו רצועות בטיחות שבקצה שלה יש התקן חיבור לשלדת הרכב ועל מנת להדק את מושב הבטיחות יש להפעיל כוח ולמתוח את הרצועה. המגבלה של ה-Latch היא מגבלת משקל – לא ניתן להשתמש ב-Latch כאשר משקלו של התינוק עולה על 18 ק”ג.

 

לוקינג קליפ לכיסא בטיחות

Locking Clip – לוקינג קליפ הוא תפס מברזל בצורת שמינייה המקבע את חגורת הבטיחות ולא מאפשר לה להתארך. חובה להשתמש בלוקינג קליפ שמתקינים מושב בטיחות עם רצועת הבטיחות של הרכב שמשקלו של הילד עולה על 18 ק”ג ולא ניתן להשתמש ב Latch או לחילופין ברכבים ללא התקן חיבור לשלדת הרכב.

התקני לאטצ' לכיסא בטיחות

 

Tether  הטיידר הוא רצועה המחוברת בצד אחד לגב המושב ובצידה השני להתקן ייעודי לעגינה, קיימים 2 סוגים של טיידר

טיידר של רצועה אחת – קיים במרבית מושבי הבטיחות מאפשר התקנה רק עם כיוון הנסיעה

C:\Users\Star\Downloads\טיידר_של_רצועה_אחת_לכסא_בטיחות.png

טיידר של 2 רצועות בצורת V – קיים במושבי הבטיחות מבית Britax USA

לטיידר בצורת V יש 2 יתרונות:

  1. ניתן לחבר אותו עם ונגד כיוון הנסיעה
  2. שמחברים נגד כיוון הנסיעה ניתן להיעזר בו על מנת להגיע לתנוחת שכיבה טובה עבור תינוק קטן.

חיבור כסא בטיחות עם כיוון הנסיעה ונגד כיוון הנסיעה

קשת התהפכות – התקן בטיחותי המונע את התהפכות מושב הבטיחות קדימה כאשר המושב מותקן נגד כיוון הנסיעה , התקן חובה לפי תקן ה I-Size  האירופאי החדש והמחמיר, אין חובה בתקן הפדרלי האמריקאי נכון להיום.

 חיבור למושב בטיחות וחיבור לבסיס סלקל

על פי מה מדרגים את מושבי הבטיחות השונים?

דירוג מושבי הבטיחות מחולק ל-6 פרמטרים. לא לכל הפרמטרים יש את אותה השפעה על הציון הסופי. מכיוון שפרוטוקול הבדיקה חסוי אין ביכולתנו לדעת מהי רמת ההשפעה של כל פרמטר.

  • מבחן ריסוק לכסא בטיחות – הערכת הפוטנציאל של המושב לספק מרווח בטיחות נוסף בתרחיש של תאונה חזיתית מדומה במהירות של 35 מיילים לשעה (56 קמ”ש), בהשוואה למושבי בטיחות דומים. ההערכה מבוססת על קריטריונים לפציעה הנמדדים על בובות בגודל סטנדרטי של ילדים, קשר עם גב המושב הקדמי הנבדק ויכולת המושב להישאר ללא פגע במהלך הבדיקה.
    הפרמטר של מבחן הריסוק מדורג לשלושה ציונים:
    (1)BEST (2) BASIC (3) BETTER
    כאשר ציון BEST הוא הציון הגבוה ביותר.

המלצתי היא לרכוש מושב בטיחות שקיבל לפחות ציון BETTER בקטגוריה זו.

  • קלות שימוש בכסא בטיחות- הבהירות של תוויות והוראות, התאמות של קליפסים ואבזמים, העברת המושב מפנים לאחור לפנים קדימה ותכונות התקנה כגון חיבורי LATCH קדמיים ואחוריים.
  • התקנה ברצועות LATCH עם כיוון הנסיעה – התקנה קדמית באמצעות מערכת LATCH. דירוג של אופן התאימות, הקלות והאבטחה של מושב בטיחות לילד יכול להיות מותקן כראוי בכלי בדיקה מסוימים. דירוג זה מבוסס על התקנה הפונה לפנים באמצעות מערכת LATCH.
  • התקנה ברצועות LATCH נגד כיוון הנסיעה – התקנה אחורית הפוכה באמצעות מערכת LATCH. דירוג של אופן התאימות, הקלות והאבטחה של מושב בטיחות לילד יכול להיות מותקן כראוי בכלי בדיקה מסוימים. דירוג זה מבוסס על התקנה הפונה לאחור באמצעות מערכת LATCH.
  • התקנה עם חגורה עם כיוון הנסיעה –התקנה קדמית עם חגורות בטיחות. דירוג של אופן התאימות, הקלות והאבטחה של מושב בטיחות לילד יכול להיות מותקן כראוי בכלי בדיקה מסוימים. דירוג זה מבוסס על התקנה הפונה לפנים באמצעות חגורות הרכב.
  • התקנה עם חגורה נגד כיוון הנסיעה –התקנה אחורית עם חגורות בטיחות. דירוג של אופן התאימות, הקלות והאבטחה של מושב בטיחות לילד יכול להיות מותקן כראוי בכלי בדיקה מסוימים. דירוג זה מבוסס על התקנה הפונה לאחור באמצעות חגורות הרכב.

הדירוג של חמשת הפרמטרים האחרונים (ללא מבחן ההתרסקות) מדורגים לפי 5 דרגות של ציונים:
(1) Excellent (2) Very Good (3) Good (4) Fair (5) Poor

השקלול של כל הפרמטרים מעניק למושב את הציון הסופי. אציין שוב שלא לכל פרמטר יש את אותה רמת חשיבות והשפעה על הציון הסופי. יכול להיות מוצר שקיבל את הציונים הגבוהים בכל הפרמטרים אך בפועל דורג נמוך יותר בציון המשוקלל.

מרבית הצרכנים רואים בקטגוריית מבחן הריסוק כחשובה ביותר ונוטים להתמקד רק בה בבואם לרכוש מושב בטיחות, אך חשוב לדעת שגם לקטגוריות האחרות (קלות שימוש, קלות התקנה בשני כיווני נסיעה בכל צורות החיבור האפשריות) יש השפעה רבה מאוד ובצדק, על בטיחות המושב ולכן מומלץ לקבל החלטה לפי הציון המשוקלל של מושב הבטיחות.

אני לא ממליץ לרכוש מושב בטיחות שהציון המשוקלל שלו נמוך מ-74.

עכשיו, אחרי שהבנו כיצד בודקים ומדרגים את כיסאות הבטיחות של ילדינו, הגיע הזמן למצעד הכיסאות המצטיינים לשנת 2019

10 כסאות הבטיחות האמריקאים הטובים ביותר לשנת 2019 ע”פ CONSUMER REPORTS

מקום 10  איוונפלו טיטאן 65 Evenflo Titan

יתרונות המושב:

  • ציון גבוה בקטגורית הבטיחות -BEST
  • נקשר בקלות עם כיוון הנסיעה
  • מושב קל

חסרונות המושב:

  • שינוי גובה הרצועות הפנימיות מחייב את ניתוק הכיסא ונעשב באופן ידני, מה שמגדיל את הסיכון לשחרור הרצועות ושימוש לא נכון
  • התקנה קשה עם איזופיקס
  • התקנה קשה כשמושב מחובר נגד כיוון הנסיעה
  • מחייב שימוש ב-Locking Clip חיצוני בהתקנה ע”י חגורת בטיחות

מבחן ריסוק – BEST

קלות שימוש – 4

התקנה ברצועות LATCH נגד כיוון הנסיעה – 4

התקנה עם חגורה נגד כיוון הנסיעה – 4

התקנה ברצועות LATCH עם כיוון הנסיעה – 5

התקנה עם חגורה עם כיוון הנסיעה – 5

ציון משוקלל- 74

 

המוצר לא משווק בישראל – למוצר זהה הנמכר בישראל לחצו כאן

לסיכום – מושב פשוט עם ציון בטיחות גבוה שאינו משווק בישראל.

 

מקום 9 – איוונפלו שור רייד Evenflo Sure Ride

כיסא בטיחות אוונפלו שורייד DLX שחור-אפור

משווק בישראל

יתרונות המושב:

  • ציון גבוה בקטגורית הבטיחות -BEST
  • נקשר בקלות עם כיוון הנסיעה עם איזופיקס
  • מושב קל

חסרונות המושב:

  • שינוי גובה הרצועות הפנימיות מחייב את ניתוק הכיסא ונעשב באופן ידני, מה שמגדיל את הסיכון לשחרור הרצועות ושימוש לא נכון
  • מחייב שימוש ב-Locking Clip חיצוני בהתקנה ע”י חגורת בטיחות

מבחן ריסוק – BEST

קלות שימוש – 4

התקנה ברצועות לאץ נגד כיוון הנסיעה – 4

התקנה עם חגורה נגד כיוון הנסיעה – 4

התקנה ברצועות לאץ עם כיוון הנסיעה – 5

התקנה עם חגורה עם כיוון הנסיעה – 5

ציון משוקלל – 74

לסיכום – מושב פשוט יחסית עם ציון בטיחות גבוה, התקנה קלה עם איזופיקס, כשהמושב מחובר עם כיוון הנסיעה ההתקנה טיפה קשה יותר וכשמתקינים נגד כיוון הנסיעה החסרונות הבולטים הם הגנת צד אחת ושינוי מצב הרצועות הפנימיות.

מקום 8 – קוסקו סנרה נקסט Cosco Scenera Next

כיסא בטיחות קוסקו סנרה אוטו Cosco Scenera Otto מבית קוסקו Cosco בצבע שחור מעוינים 

משווק בישראל

יתרונות המושב:

  • מחיר צרכן זול ביחס לציון של מושב הבטיחות
  • מושב צר במיוחד המאפשר התקנה של 3 מושבים במושב האחורי של הרכב
  • ציון גבוה בקטגורית הבטיחות -BETTER
  • נקשר בקלות עם כיוון הנסיעה עם איזופיקס
  • זווית שכיבה טובה נגד כיוון הנסיעה
  • מושב קל

חסרונות המושב:

  • שינוי גובה הרצועות הפנימיות מחייב את ניתוק הכיסא ונעשה באופן ידני, מה שמגדיל את הסיכון לשחרור הרצועות ושימוש לא נכון
  • מחייב שימוש ב-Locking Clip חיצוני בהתקנה ע”י חגורת בטיחות
  • ריפוד פשוט

מבחן ריסוק – BETTER

קלות שימוש – 4

התקנה ברצועות LATCH נגד כיוון הנסיעה – 4

התקנה עם חגורה נגד כיוון הנסיעה – 3

התקנה ברצועות לאץ עם כיוון הנסיעה – 5

התקנה עם חגורה עם כיוון הנסיעה – 4

ציון משוקלל – 74

לסיכום – מושב פשוט יחסית עם ציון בטיחות גבוה, התקנה קלה עם איזופיקס, מושב צר המאפשר התקנה של 3 מושבים במושב האחורי של הרכב . החסרונות הבולטים הם הגנת צד אחת ושינוי מצב הרצועות הפנימיות.

 

מקום 7 – נונה ראבה NUNA RAVE

כסא בטיחות ראבה שחור נונה

משווק בישראל

מושב בטיחות שנכנס רק השנה לרשימת הכיסאות המומלצים

יתרונות המושב:

  • נקשר בקלות עם כיוון הנסיעה עם איזופיקס
  • מנגנון שינוי רצועות גובה קל לשימוש ולא מצריך ניתוק של הרצועות
  • מערכת הידוק רצועות המקלה על התקנה עם חגורת הבטיחות
  • זווית שכיבה טובה נגד כיוון הנסיעה

חסרונות המושב:

  • זווית שכיבה לא טובה בהתקנה נגד כיוון הנסיעה
  • מחייב הוצאת הבדים הפנימיים בהתקנת המושב
  • מושב כבד

מבחן ריסוק – BEST

קלות שימוש – 5

התקנה ברצועות LATCH נגד כיוון הנסיעה – 4

התקנה עם חגורה נגד כיוון הנסיעה – 5

התקנה ברצועות LATCH עם כיוון הנסיעה – 5

התקנה עם חגורה עם כיוון הנסיעה – 5

ציון משוקלל – 82  

לסיכום – כניסה מרשימה לרשימת מושבי הבטיחות המומלצים, התקנה קשה במיוחד המצריכה הכרה מוקדמת עם מנגנון ההתקנה של מושב הבטיחות.

 

מקום 6 – צ’יקו נקסט פיט זיפ Chicco Next fit Zip

יתרונות המושב:

  • מנגנון איזופיקס קל לשימוש
  • מנגנון שינוי רצועות גובה קל לשימוש ולא מצריך ניתוק של הרצועות
  • קל להתקנה עם ונגד כיוון הנסיעה
  • נועלי הכיסא בהתקנה ללא איזופיקס נוחים לשימוש

חסרונות המושב:

  • מושב רחב במיוחד – בעייתי מאוד שיש מספר מושבי בטיחות / בוסטרים ברכב
  • רצועות פנימיות קצרות לא נוחות לשימוש
  • זווית שכיבה לא טובה בהתקנה נגד כיוון הנסיעה המחייבת שימוש במגבת מגולגלת על מנת לקבל זווית שכיבה המתאימה לשימוש מגיל לידה

מבחן ריסוק -BEST

קלות שימוש – 5

התקנה ברצועות LATCH נגד כיוון הנסיעה – 5

התקנה עם חגורה נגד כיוון הנסיעה -4

התקנה ברצועות LATCH עם כיוון הנסיעה – 5

התקנה עם חגורה עם כיוון הנסיעה – 4

ציון משוקלל – 82

לסיכום – ציון גבוה במבחני הריסוק, לשימוש מגיל לידה, מצריך התקנה מקצועית ושימוש במגבת מגולגלת על מנת להגיע לזווית שכיבה טובה, התקנה קלה עם איזופיקס, כיסא רחב מאוד שמהווה בעיה כאשר יש מספר מושבי בטיחות או בוסטרים ברכב, רצועות פנימיות קצרות ולא נוחות לשימוש.

המוצר לא משווק בישראל – החליף אותו דגם צ’יקו נקסט פיט IX ZIP

 

 מקום 5 – צ’יקו נקסטפיט Chicco Next Fit

יתרונות המושב:

  • מנגנון איזופיקס קל לשימוש
  • מנגנון שינוי רצועות גובה קל לשימוש ולא מצריך ניתוק של הרצועות
  • קל להתקנה עם ונגד כיוון הנסיעה
  • נועלי הכיסא בהתקנה ללא איזופיקס נוחים לשימוש

חסרונות המושב:

  • מושב רחב במיוחד – בעייתי מאוד כאשר יש מספר מושבי בטיחות / בוסטרים ברכב
  • רצועות פנימיות קצרות לא נוחות לשימוש
  • זווית שכיבה לא טובה בהתקנה נגד כיוון הנסיעה המחייבת שימוש במגבת מגולגלת על מנת לקבל זווית שכיבה המתאימה לשימוש מגיל לידה
  • קשה להחזיר את בדי הכיסא לאחר הסרה לניקוי

מבחן ריסוק -BEST

קלות שימוש – 5

התקנה ברצועות LATCH נגד כיוון הנסיעה – 5

התקנה עם חגורה נגד כיוון הנסיעה – 4

התקנה ברצועות LATCH עם כיוון הנסיעה – 5

התקנה עם חגורה עם כיוון הנסיעה – 4

ציון משוקלל – 82

לסיכום – ציון גבוה במבחני הריסוק, לשימוש מגיל לידה, מצריך התקנה מקצועית ושימוש במגבת מגולגלת על מנת להגיע לזווית שכיבה טובה, התקנה קלה עם איזופיקס, כיסא רחב מאוד שמהווה בעיה כאשר יש מספר מושבי בטיחות או בוסטרים ברכב ורצועות פנימיות קצרות ולא נוחות לשימוש. בנוסף קשה להחזיר את בדי הכיסא לאחר הסרה לניקוי.

 

המוצר לא משווק בישראל – החליף אותו דגם ציקו נקסט פיט IX ZIP

 

מקום 4 – צ’יקו נקסט פיט IX ZIP

כסא בטיחות צ'יקו נקסטפיט IX זיפ שחור אפור SPECTRUM

הדגם היחיד מבית צ’יקו נקסט פיט שמשווק בישראל כיום ונבחן ע”י ה-Consumer Report

יתרונות המושב:

  • מנגנון איזופיקס קל לשימוש
  • מנגנון שינוי רצועות גובה קל לשימוש ולא מצריך ניתוק של הרצועות
  • קל להתקנה עם ונגד כיוון הנסיעה
  • ריפוד נשלף בקלות לכביסה

חסרונות המושב:

  • מושב רחב במיוחד – בעייתי מאוד כאשר יש מספר מושבי בטיחות / בוסטרים ברכב
  • רצועות פנימיות קצרות ולא נוחות לשימוש
  • זווית שכיבה לא טובה בהתקנה נגד כיוון הנסיעה המחייבת שימוש במגבת מגולגלת על מנת לקבל זווית שכיבה המתאימה לשימוש מגיל לידה
  • נועלי הכיסא בהתקנה ללא איזופיקס לא נוחים לשימוש, שינוי לרעה מהדגם הישן

מבחן ריסוק -BEST

קלות שימוש – 5

התקנה ברצועות LATCH נגד כיוון הנסיעה – 5

התקנה עם חגורה נגד כיוון הנסיעה – 5

התקנה ברצועות LATCH עם כיוון הנסיעה – 5

התקנה עם חגורה עם כיוון הנסיעה – 5

ציון משוקלל – 82

לסיכום – ציון גבוה במבחני הריסוק, לשימוש מגיל לידה, מצריך התקנה מקצועית ושימוש במגבת מגולגלת על מנת להגיע לזווית שכיבה טובה, התקנה קלה עם איזופיקס, שינו לרעה את נועלי הלוקינג מה שמקשה על קשירה עם רצועת הבטיחות, כיסא רחב מאוד שמהווה בעיה כאשר יש מספר מושבי בטיחות או בוסטרים ברכב, רצועות פנימיות קצרות ולא נוחות לשימוש, מנגנון ה-ZIP מאפשר פירוק והרכבה נוחים של הריפוד לאחר כביסה.

המנצחים הגדולים בשלושת המקומות הראשונים – מושבי הבטיחות מבית Britax מסדרת הClick Tight

מושבי הבטיחות המומלצים של חברת ברייטקס

כבר שנים שנבחרת הכיסאות Click&Tight  מבית Britax מדורגת גבוה מאוד ע”י ה-Consumer Report. התקנת מערכת Click&Tight החדשנית של חברת Britax שינתה את האופן שבו מותקנים מושבי הבטיחות ומונעת טעויות התקנה נפוצות.

במבחנים הראשוניים כאשר השתמשו בבובת דמה כבדה (כ-25 ק”ג) נוצר שבר בגב מושב הבטיחות כתוצאה מהלחץ שהופעל על הרצועות. לאחר בחינה זו ירד הציון במבחן הריסוק של המושבים ל-BASIC. באוגוסט 2017 ברייטקס יצאו עם גרסה “מתוקנת” של מושבי הבטיחות ובמבחן הנוכחי כל מושבי הבטיחות מסדרתClick Tight  קיבלו ציון BEST.

בכל מושבי הבטיחות של Britax Click Tight  קיימת טכנולוגיה המאפשרת הוספת קשת למניעת התהפכות – קשת ARB, התקנת קשת התהפכות מונעת קריסה של מושב הבטיחות קדימה שהוא מחובר נגד כיוון הנסיעה ומעלה את רמת הבטיחות של המושב.

קשת ARB:

קשת ARB לכיסא בטיחות

תוספת נוספת בלעדית ל- Britax וחשובה ביותר היא רצועת טידר אחורי בצורת V המאפשרת התקנה נגד כיון הנסיעה מה שמייתר לחלוטין שימוש במגבת מגולגלת על מנת להגיע לזווית שכיבה טובה בהתקנה נגד כיוון הנסיעה.

שלושת מושבי הבטיחות של Britax בנויים על אותו מרכב ומבחינת הקונסיימר ריפורט מדובר במוצר זהה למעט משקלו של המושב המשתנה ממושב למושב. פרמטר בטיחותי חשוב שהקונסיימר ריפורט לא בודק ולא מייחס לו חשיבות הוא הגנות צד וזה השוני הבולט בין 3 מושבי  הבטיחות של ברייטקס

כיסא בטיחות מרתון – הגנת צד אחת

כיסא בטיחות בלווארד – 2 הגנות צד

כיסא בטיחות אדווקט – 3 הגנות צד

כל מושבי הבטיחות של ברייטקס מיוצרים/מורכבים בארה”ב בעוד שמרבית מושבי הבטיחות מיוצרים בסין.

לאחרונה ברייטקס יצאו בסידרת מושבים בטכנלוגיית ה Nanotex טכנלוגיה פורצת דרך ומביא בשורה חדשה לעולם מושבי הבטיחות. בד ה-Nanotex שונה מבדים רגילים באופן מולקולארי, הוא דוחה כתמים, מנדף לחות טוב יותר, חסין אש ובניגוד לשאר הבדים שמשתמשים בהם למושבי בטיחות הוא אינו מכיל חומרים מעכבי בעירה החשודים כמסוכנים לבריאות התינוק ואינו מאבד את חסינות האש גם לאחר כביסה.

 

מקום  3 –  ברייטקס מרתון קלייקטייט Britax Marathon Click Tight

ברייטקס מרתון קליק אנד טייד מקום 1 במבחני הריסוק של ה Consumer Report האמריקאי ציון מקסימאלי של 75 נקודות

יתרונות המושב:

  • מנגנון ההתקנהClick Tight מאפשר התקנה נוחה ופשוטה עם ונגד כיוון הנסיעה
  • מנגנון שינוי רצועות גובה קל לשימוש ולא מצריך ניתוק של הרצועות הפנימיות
  • בצד הכיסא מצוי פלס (מד זווית) העוזר להתקנה אופטימלית
  • למושב טכנולוגיה ייחודית המאפשרת הוספת קשת התהפכות
  • רצועה אחורית בצורתV המאפשרת התקנה נגד כיוון הנסיעה מה שמייתר לחלוטין שימוש במגבת מגולגלת על מנת להגיע לזווית שכיבה טובה בהתקנה נגד כיוון הנסיעה
  • תוקף שימוש ארוך ל-10 שנים
  • בדים נשלפים לכביסה קלים להחזרה
  • ניתן לשנות את האבזם הקדמי ללא צורך בניתוק הכיסא
  • מיוצר בארה”ב

חסרונות המושב:

  • פתיחת מנגנון Click Tight קשה בעקבות הלחץ של המנגנון
  • מושב כבד

מבחן ריסוק -BEST

קלות שימוש – 4

התקנה ברצועות LATCH נגד כיוון הנסיעה – 5

התקנה עם חגורה נגד כיוון הנסיעה – 5

התקנה ברצועות LATCH עם כיוון הנסיעה – 5

התקנה עם חגורה עם כיוון הנסיעה – 5

ציון משוקלל – 85

לסיכום – מעבר לציון בטיחות גבוה מנגנון Click Tight מאפשר חיבור פשוט של הכיסא עם ונגד כיוון הנסיעה, הטכנולוגיה שמאפשרת הוספת קשת התהפכות מעניקה למושב עוד פרמטר בטיחותי חשוב ביותר, רצועת טידר אחורי בצורתV  מאפשרת התקנה נגד כיוון הנסיעה מה שמייתר לחלוטין שימוש במגבת מגולגלת על מנת להגיע לזווית שכיבה טובה בהתקנה נגד כיוון הנסיעה.

מקום 2 – אדווקט קלייק טייט Advocate Click Tight

מושב בטיחות Advocate C&T ARB

  • יתרונות המושב:
    מנגנון ההתקנהClick Tight מאפשר התקנה נוחה ופשוטה עם ונגד כיוון הנסיעה
  • מנגנון שינוי רצועות גובה קל לשימוש ולא מצריך ניתוק של הרצועות הפנימיות
  • בצד הכיסא מצוי פלס (מד זווית) העוזר להתקנה אופטימלית
  • למושב טכנולוגיה ייחודית המאפשרת הוספת קשת התהפכות
  • רצועה אחורית בצורתV המאפשרת התקנה  נגד כיוון הנסיעה מה שמייתר לחלוטין שימוש במגבת מגולגלת על מנת להגיע לזווית שכיבה טובה בהתקנה נגד כיוון הנסיעה
  • תוקף שימוש ארוך ל-10 שנים
  • בדים נשלפים לכביסה וקלים להחזרה
  • ניתן לשנות את האבזם הקדמי ללא צורך בניתוק הכיסא
  • מיוצר בארה”ב

חסרונות המושב:

  • פתיחת מנגנוןClick Tight קשה בעקבות הלחץ של המנגנון
  • מושב כבד
  • מושב רחב בגלל כרית האוויר החיצונית

מבחן ריסוק -BEST

קלות שימוש – 4

התקנה ברצועות LATCH נגד כיוון הנסיעה – 5

התקנה עם חגורה נגד כיוון הנסיעה – 5

התקנה ברצועות LATCH עם כיוון הנסיעה – 5

התקנה עם חגורה עם כיוון הנסיעה – 5

ציון משוקלל – 85

לסיכום – מעבר לציון בטיחות גבוה מנגנון Click Tight מאפשר חיבור פשוט של הכיסא עם ונגד כיוון הנסיעה, הטכנולוגיה שמאפשרת הוספת קשת התהפכות מעניקה למושב עוד פרמטר בטיחותי חשוב ביותר, רצועת טידר אחורי בצורתV  המאפשרת התקנה נגד כיוון הנסיעה מה שמייתר לחלוטין שימוש במגבת מגולגלת על מנת להגיע לזווית שכיבה טובה בהתקנה נגד כיוון הנסיעה.

במקום ה- 1 בולווארד  קליק טייט Boulevard Click Tight

כיסא בטיחות בולווארד קליק טייט Boulevard C&T עם בד ננוטקס Nanotex מבית ברייטקס Britax

יתרונות המושב:

  • מנגנון ההתקנהClick Tight מאפשר התקנה נוחה ופשוטה עם ונגד כיוון הנסיעה
  • מנגנון שינוי רצועות גובה קל לשימוש ולא מצריך ניתוק של הרצועות הפנימיות
  • בצד הכיסא מצוי פלס (מד זווית) העוזר להתקנה אופטימלית
  • למושב טכנולוגיה ייחודית המאפשרת הוספת קשת התהפכות
  • רצועת אחורי בצורתV המאפשרת התקנה נגד כיוון הנסיעה מה שמייתר לחלוטין שימוש במגבת מגולגלת על מנת להגיע לזווית שכיבה טובה בהתקנה נגד כיוון הנסיעה
  • תוקף שימוש ארוך ל-10 שנים
  • בדים נשלפים לכביסה וקלים להחזרה
  • ניתן לשנות את האבזם הקדמי ללא צורך בניתוק הכיסא
  • מגיע גם בבדי Nanotex השומרים על חומר מעכב הבעירה גם לאחר כביסה, דוחה נוזלים כתמים וריחות
  • מיוצר בארה”ב

חסרונות המושב:

  • פתיחת מנגנוןClick Tight קשה העקבות הלחץ של המנגנון
  • מושב כבד

מבחן ריסוק -BEST

קלות שימוש – 4

התקנה ברצועות LATCH נגד כיוון הנסיעה – 5

התקנה עם חגורה נגד כיוון הנסיעה – 5

התקנה ברצועות LATCH עם כיוון הנסיעה – 5

התקנה עם חגורה עם כיוון הנסיעה – 5

ציון משוקלל – 85  

לסיכום – מעבר לציון בטיחות גבוה מנגנוןClick Tight  מאפשר חיבור פשוט של הכיסא עם ונגד כיוון הנסיעה, הטכנולוגיה שמאפשרת הוספת קשת התהפכות מעניקה למושב עוד פרמטר בטיחותי חשוב ביותר, רצועת טיידר אחורי בצורת V  מאפשרת התקנה נגד כיון הנסיעה מה שמייתר לחלוטין שימוש במגבת מגולגלת על מנת להגיע לזווית שכיבה טובה בהתקנה נגד כיוון הנסיעה.

 

בחירת מושב בטיחות מתאים מצריכה בחינה של מספר פרמטרים כגון: התאמה לגיל משקל וגובה התינוק, התאמה לרכב בו מותקן הכיסא, דירוג מושב הבטיחות במבחנים השונים וכמובן התקציב לקניית המושב

לבחירת מושב בטיחות מתאים כדאי לפנות ליועץ בטיחות מוסמך

לרשימת מתקינים מוסמכים ברחבי הארץ לחצו כאן.

 

כותב המאמר: רועי אריאל

מנהל מחלקת הבטיחות ברשת בייבי לאב מתקין מוסמך מטעם ארגון SAFEKIDS העולמי ועבר את הכשרתו בארגון בטרם לבטיחות ילדים.

ליעוץ לגבי בחירת מושב בטיחות והתקנה ניתן לשלוח הודעת WhatsApp או להתקשר לטלפון 050-5339030