איך לבחור מיטת תינוק

מיטת תינוק היא אחד ממוצרי התינוקות שישמשו אתכם לאורך זמן עם התינוק, אך עם זאת, במקרה של מיטה לתינוק, הכלל של הכי יקר הוא הכי טוב, פחות רלוונטי. 

כשזה נוגע למיטות תינוק, המחיר בדרך כלל משקף את רמת הגימור והעיצוב של המיטה, זאת היות ומדובר במוצר סטנדרטי שיש לו סטנדרט בסיסי מבחינת מבנה המיטה, גודל וצורה.

 מדובר על מיטה עם 4 דפנות של סורגים ואפשרות לכיוונון גובה המספר ל-2 או 3 גבהים בהתאם לגיל התינוק, וכל מה שמסביב הוא עיצוב נטו. 

תו תקן למיטת תינוק

בדרך כלל מיטות תינוק מיוצרות מעץ מלא עמיד, איכותי ויציב. כל מוצרי התינוקות הנמכרים בארץ מחויבים לעבור בדיקה של מכון התקנים הישראלי, שקובע תקינה מסוימת שמבטיחה את בטיחות התינוק באמצעות שימוש נכון ועמידה בפרמטרים מסוימים. 

באופן כללי חשוב לוודא שעל כל מוצר שאתם רוכשים לתינוק, יש ציון של תו תקן ישראלי, כדי להיות בטוחים שהמוצר הזה בטיחותי לשימוש של תינוקות ויכול לעמוד בעומס הנדרש.

עיצוב חדר לתינוק – האם צריך מיטת תינוק מעוצבת? 

הורים רבים שנמצאים בשלב הקינון, ובמיוחד הנשים, בטוחים שצריך להשקיע במיטת תינוק כדי לייצר חדר במראה מעוצב, אך ההפך הוא הנכון. 

ההמלצה של מעצבים רבים היא לבחור ריהוט לתינוק שכולל שידת החתלה, מיטת תינוק ואולי גם ארון, באיזשהו גוון בהיר או פסטלי אחיד כמו שמנת, אפור, תכלת או ירוק בהיר.

בוחרים איזשהו צבע נוסף ולפיו שמים פריטי אקססוריז וטקסטיל כגון : שטיח, וילון, מגן ראש, מזרן לשידת החתלה, או כרית על גבי כורסת הנקה, וכל השילוב הזה לבד כבר ייצור אוירה רגועה ונעימה בחדר של התינוק וישווה לו מראה מעוצב ועדכני. 

מה הגודל של מיטת תינוק? 

מיטת תינוק מגיעה לרוב בגודל סטנדרטי שנע סביב ה-130 ס"מ אורך על כ-70 ס"מ רוחב.  יש גם מיטות תינוק באורך מטר או מיטות תינוק גדולות יותר, אך היות ומדובר על מיטה שתשמש את הילד לשנתיים, או שלוש (במידה ותהפכו אותה בהמשך אל מיטת מעבר בתוספת של מעקה),ולכן חבל להשקיע יותר מדי כסף במיטה במידות לא סטנדרטיות. 

כמו כן, אתם תגלו שקשה למצוא מצעים למיטת תינוק בגדלים לא סטנדרטיים ואלו שכן מוצאים יעלו יקר באופן משמעותי. 

עוד חשוב לזכור, שיש ילדים עם יכולות מוטוריות מתקדמות מגיל צעיר, שמצליחים לטפס על הסורגים של מיטת התינוק כבר בסביבות גיל שנה, ואז הורים רבים מעדיפים להחליף את מיטת התינוק עם מיטת מעבר על מנת לישון בשקט בלי דאגה שהתינוק יטפס באמצע הלילה. 

איך בוחרים מזרן לתינוק?

בשונה ממבוגרים שזקוקים למעט רכות, מזרן לתינוק צריך להיות קשיח על מנת לתת תמיכה לתינוק, ולמנוע חנק. כמו כן, כדאי שהוא יהיה מצופה בשעוונית כדי למנוע חדירת נוזלים ובקטריות לאורך זמן. 

המזרן צריך להיות במידות תואמות במדויק לגודל של מיטת התינוק ויש לוודא שאין מרווחים בין המזרן לסורגים שהתינוק עלול להפגע מהם או שהאיברים שלו יתפסו בהם. 

איפה ממקמים את מיטת התינוק? 

את מיטת התינוק חשוב למקם במקום בטוח, רחוק מרהיטים נוספים כמו שידה, לא ליד חלון, ולוודא שאין בסביבת התינוק וילונות, חוטים או כל דבר אחר שהתינוק יכול למשוך ולגרום לנזק או לפגיעה. 

מומלץ לא לשים תמונות בקיר שמעל מיטת התינוק על מנת שלא יהיה מצב שהן יפלו עליו בטעות. 

מיטת התינוק צריכה להיות פנויה מבובות, כריות ואביזרי נוי בזמן שהתינוק נמצא בה, על מנת למנוע מצב של חנק, היווצרות אבק שיכול לגרום לבעיות נשימתיות, ויש לדאוג להחליף מצעים בתדירות גבוהה ולשמור על החדר נקי ומאוורר. 

מיטת תינוק מומלצת 

כפי שציינו כבר בתחילת המאמר, חשוב לבחור מיטת תינוק עם תו תקן ישראלי, ורצוי לבחור במיטות שיוצרו בישראל על מנת לוודא שהן עומדות בתקן.

בנוסף,האיכות של מרבית חברות הריהוט הישראליות כמו למשל רהיטי סגל שהם מהמובילים בענף, מייצרות ריהוט ומוצרים איכותיים תוך הקפדה על עיצוב עדכני, וקו נקי עם גימור מעוגל ועדין שמותאם לתינוקות. 

מיטת תינוק תאומים 

במקרה של תאומים, כשמדובר על מיטה, צריך לקנות 2 מיטות תינוק, ולמקם אותן במרחק מסוים זו מזו ברגע שהם מתחילים לשבת ולהיות פעילים, על מנת שלא יעברו ממיטה אחת לשניה וישפרו את כישורי הטיפוס שלהם. 

הורים רבים טועים לחשוב שאפשר לשים תאומים לישון יחד, אך הדבר יכול להיות מסוכן היות ואי אפשר לשים מוניטור נשימתי המורכב מפלטות על גבי המזרן כשיש עליו שני תינוקות. 

מכשיר בייביסנס צריך להיות במיטה אחת לתינוק אחד, כדי למנוע מצב של הפסקת נשימה, ולכן יש לדאוג להצטייד בשתי מיטות תינוק. 

עם זאת, תוכלו להצטייד ב-3-4 חודשים הראשונים בעריסה לתינוק עבור תאומים וגם עבור תינוק יחיד, היות ובחודשים הראשונים התינוקות עדיין קטנים וירגישו יותר בטוחים ומוגנים בעריסה קטנה ועוטפת ולא במיטה גדולה שבה הם ירגישו שהם הולכים לאיבוד. 

להלן מספר דוגמאות למיטת תינוק

מיטת מטר מתקפלת תהל סופר בייבי

מיטת-תינוק-מתקפלת

מיטה סתיו רהיטי סגל (עיצוב בסיסי)

מיטה-לתינוק-מיטת-סתיו-רהיטי-סגל

מיטה פירנצה רהיטי סגל (עיצוב יוקרתי)

מיטה-לתינוק-מיטה-פירנצה-רהיטי-סגל

מתלבטים איזו מיטה תגרום לילדכם לישון כמו תינוק?

ברייטקס פופלר המאפשר התקנת 3 כסאות בטיחות במושב האחורי של הרכב

ברייטקס פופלר

ברייטקס פופלר המאפשר התקנת 3 כסאות בטיחות במושב האחורי של הרכב הודות לרוחב כסא צר במיוחד רק 43 ס"מ בשילוב טכנולוגיית הידוק בנעילה Click Tight.

תנוחת ההנקה הנוחה עבורינו

תנוחת ההנקה הנוחה עבורינו

מאת : לירון פיאחוטה, IBCLC. אחד האתגרים של הנקה לאחר הלידה הוא למצוא את התנוחה בה יהיה לנו נוח להניק. התנוחה האידיאלית היא כזאת שלתינוק וגם לאמא יהיה נוח.  הנוחות של התינוק נמדדת ביכולת שלו לינוק לאורך זמן, בכך שאין לו קושי לנשום, כי האף ממוקם לצד השד ולא שקוע בתוכו, בכך שאין לחץ על […]

כסא בטיחות צר

כסא בטיחות צר צריכים לשנע 3 ילדים קטנים ברכב? מתכננים נסיעה ארוכה עם הילדים ורוצים להשאיר מקום לאחד ההורים במושב האחורי של הרכב כסא בטיחות צר הוא הפתרון הנכון עבורכם . הסעת ילדים במושב הקדמי של הרכב אסורה בהחלט!!! המושב שליד הנהג הוא המושב המסוכן ביותר ברכב והכי פגיע בזמן תאונת דרכים .כמו כן התעסקות […]

איך לבחור לול לתינוק

לול לתינוק הוא מוצר די שימושי לתינוק, שיכול להקל על ההורים או כל אדם ששומר על התינוק, באמצעות מתן מתחם בטוח, מוגבל ומוגן לתינוק, במיוחד לשלב שבו התינוק מתחיל לזחול או אפילו ללכת, ומגיע לכל פינה בבית. לול נוח לשימוש גם בבתים עם מדרגות, או אפילו כאשר ההורים צריכים לעשות פעולות בבית כמו לבשל, לנקות […]